blog how to, blog trick, blog tips, tutorial blog, blog hack

HEADLINE NEWS

Popular Posts

Honda Fit Hybrid Outsells Toyota Prius in Japan

Wednesday, February 2, 2011


The Toyota Prius hybrid surrendered its sales leadership in the Japanese car market in January for the first time in 20 months, topped by Honda's Fit Hybrid, the Japan Times and the Kyodo News reported today, citing industry sources.

The publications noted that Fit Hybrid sales have risen in Japan while sales of the Prius hybrid has steadily declined. The Fit Hybrid is the least expensive hybrid in Japan, costing about $19,300 at the current yen-dollar exchange rate.

Meanwhile, a report released Tuesday by New York-based consultant Interbrand said Toyota remains Japan's No. 1 global brand, but its value has fallen by 16% to $25.66 billion over the last year because of the recent massive Toyota recalls.
Read Full

BMW, Peugeot and Citroen Form Joint Venture to Develop Hybrid Technology



BMW and PSA Peugeot Citroen are setting up a joint venture to develop and produce hybrid- power components and software in an effort to cut supply costs.

The 50-50 partnership, to be named BMW Peugeot Citroen Electrification, will begin operating in the second quarter and provide parts for both manufacturers’ vehicles starting in 2014, the companies said today in a joint statement. The project will be run by Wolfgang Guellich, BMW’s head of purchasing strategy, and Jean Leflour, chief of customer satisfaction at Peugeot.

“This cooperative venture will enable us to achieve significant economies of scale in the field of electrification,” BMW Chief Executive Officer Norbert Reithofer said in the statement. “It also represents an important step on the road to sustainable mobility.”

BMW, which has its headquarters in Munich, has cooperated since 2006 on engines with Paris-based Peugeot, Europe’s second- biggest carmaker. In February 2010, the manufacturers said they would develop 4-cylinder gasoline engines that conform with the latest European Union environmental rules. The venture announced today follows a memorandum of understanding on hybrid-power technology development signed in October.

BMW Peugeot Citroen Electrification will involve suppliers in the development process and may sell products to other manufacturers, the carmakers said.
Read Full

First images of the KERS powered 2011 Mercedes GP F1 [Video]



Mercedes GP unveils first images of its new MGPW02.

The KERS equipped car ran for the first time during the first F1 official testin at Valencia, with Michael Schumacher and Nico Rosberg.
Read Full

Marchionne: nel 2010 risultati di Chrysler oltre le aspettattive. E nel 2011 tornerà l'utile.

Tuesday, February 1, 2011

Chrysler batte gli obiettivi nel 2010 e promette il ritorno in nero nell'anno appena iniziato. La casa automobilistica americana, controllata al 25% dalla Fiat e guidata da Sergio Marchionne, ha reso noti i risultati del quarto trimestre 2010 e dell'esercizio fiscale: gli ultimi tre mesi dell'anno si sono chiusi con un fatturato di 10,8 miliardi di dollari, un Ebitda (Mol) di 882 milioni, un risultato operativo di 198 milioni e una perdita netta di 199; i dati relativi ai dodici mesi vedono un giro d'affari di 41,9 miliardi di dollari, Ebitda di 3,461 miliardi, utile operativo di 763 milioni e passivo netto di 652 milioni. «Abbiamo raggiunto tutti gli obiettivi e mantenuto la promessa di lanciare 16 nuovi modelli in 12 mesi. Questi veicoli testimoniano la rinascita di Chrysler» ha detto ieri l'amministratore delegato Sergio Marchionne, avvertendo che «abbiamo ancora molto da fare per centrare gli obiettivi del piano quinquennale». Marchionne ha però confermato che nonostante i conti ancora in rosso Chrysler pagherà un bonus a tutti i dipendenti. «Non un profit sharing ma un riconoscimento alla performance straordinaria del 2010: sarebbe imperdonabile non ricompensare i nostri». Un confronto con il 2009 è impossibile: la società è passata attraverso il Chapter 11. Ebitda e risultato operativo 2010 sono comunque superiori alle stime riviste due mesi fa, e la gestione ha generato liquidità per 1,4 miliardi. Le consegne di veicoli sono salite a 1,6 milioni (vendite a 1,516 milioni) e la quota del mercato U.S.A. è risalita al 9,2% dall'8,8% del 2009. Proprio il ritmo accelerato dei lanci di nuovi modelli nel quarto trimestre ha contribuito a una frenata nei conti: da un lato con il calo delle consegne (374mila unità vendute contro le oltre 400mila dei due trimestri precedenti), dall'altro per i costi degli investimenti e le spese di marketing. Il risultato è stato un utile operativo in diminuzione rispetto al terzo trimestre (quando era stato di 239 milioni) e un consumo di liquidità di 1 miliardo di dollari che ha fatto risalire il debito netto industriale a fine anno a 5,8 miliardi dai 3,8 di fine settembre. Nei dodici mesi Chrysler è rimasta in rosso per il peso degli interessi sui 7,4 miliardi di debiti nei confronti dei governi di U.S.A. e Canada: il tasso medio sul debito lordo è dell'11% – ha spiegato il Cfo Richard Palmer – e ha portato a oltre 1,2 miliardi di oneri finanziari, che saliranno a 1,4 quest'anno. Per questo fra gli obiettivi principali del 2011 c'è la rinegoziazione del debito: «Ci stiamo lavorando e non escludiamo alcuna ipotesi» ha detto Marchionne rispondendo a una domanda su una possibile trasformazione di prestiti in azioni (ha però poi precisato che non pensa ai prestiti del Tesoro U.S.A.). «Siamo in grado di fare 2 miliardi di dollari di utile operativo vendendo 2 milioni di auto» ha detto ieri Marchionne per sintetizzare la trasformazione epocale di Chrysler in un anno e mezzo: la società stima infatti per il 2011 un balzo del fatturato a oltre 55 miliardi di dollari, un Ebitda superiore ai 4,8, un utile operativo di oltre 2 miliardi, un risultato netto positivo per 200-500 milioni e un cash flow positivo per 1 miliardo; a fine anno il debito netto industriale dovrebbe scendere a 4,8 miliardi. La crescita della redditività si appoggia su un ulteriore aumento delle vendite: «Il nostro numero chiave è quello dei 2 milioni di auto» ha detto Marchionne. L'aumento delle vendite dagli 1,6 milioni del 2010 è parso ambizioso a qualche analista: John Buckland, di MainFirst, ricorda che solo negli U.S.A. la prevista crescita di 300mila unità «equivale a guadagnare 2 punti di quota percentuale». Il 2011 si è aperto – ha detto Marchionne – con un «rallentamento del mercato U.S.A. nell'ultimo paio di settimane». Chrysler resta fiduciosa nell'obiettivo di vendite, anche perché – ha sottolineato il manager – «le nostre stime sull'andamento della domanda sono le più prudenti in assoluto». Oltre che sui modelli lanciati nel 2010, l'offensiva si appoggerà su investimenti per 3,5-4 miliardi di dollari (2,7 nel 2010). L'appuntamento più importante è il lancio tra un anno della berlina Dodge del segmento C, la prima su piattaforma Fiat. Alla crescita delle vendite dovrebbe contribuire anche l'arrivo della Fiat 500 negli U.S.A. e l'espansione in Europa con le Chrysler a marchio Lancia: vedremo le prime al Salone di Ginevra.
(Fonte: www.ilsole24ore.com - 1/2/2011)
Read Full

The most sexy automotive PR campaign by Alfa Romeo UK

Forget the Stig, this is the new secret :)

Alfa Romeo UK recently started a PR campaign on internet, Can You Handle Italian Passion? And this campaign became an internet phenomenon. Campaign is really creative and also challenging. You are trying to talk with a sexy Italian lady in London, actually in her flat.

This is an interactive video experience based on Flash, and you are being directed by options. Such as; where to sit and what to play in stereo. However in the last stage, you have to use your ability to continue! But that’s not easy, her mood can change unexpected and you may not end up very well!! So, be careful.

Unfortunately there is a minor problem with this website, it is only accessible from UK! I don’t know why but the whole experience is limited to UK! So, I did a favour to you all and uploaded only some parts of her. I hope that Alfa Romeo UK and their PR agency will be kind to allow this small show :) If I receive any request to remove the video, I will do so!

A small hint, she never does that thing!

Actually this website offers the same excitement which I had while driving the Alfa Romeo MiTo. Great job has done :) Below, you can find my other post about MiTo.

In terms of global Alfa Romeo image, this campaign is excellent, I wish that it was made for global campaign. Movie and the product definitely matches with each other. When you drive an Alfa Romeo MiTo Diesel, you will see what I mean! Totally unexpected, unpredictable and entertaining. Sounds like movie has the inspiration from the diesel :)

Pictures' and Videos' Copyrights
Alfa Romeo













Read Full

Facebook page of Cars & Life

I know I should have done this earlier, I think it is the time for it.

You can add my blog's Facebook page by just clicking "Add to my page's favourite" and you will be able to receive each new post on your Facebook page :)



Read Full

Adrian Newey says Red Bull's KERS must work



The Kinetic Energy Recovery System is making a return to Formula 1 this season and, unlike in 2009, all teams are expected to run it.

Red Bull's technical chief Adrian Newey believes it is crucial that his team gets its KERS working properly in 2011 if it's not to lose out to its rivals.

Two years ago, Red Bull developed its own KERS but decided not to race it as its main rival Brawn GP was also not using it.

But Newey reckons this year his team cannot afford to not get KERS working properly, as he believes the system will be a big advantage during race starts.

"The RB5 was actually packaged to take KERS and we did run it briefly pre-season," said Newey during the launch of the new car at Valencia. "We took the view at the start that there were other things we wanted to concentrate on in 2009 so we chose not to race with it through the season.

"Packaging is a challenge with KERS and the big challenge is to try and come up with a solution that doesn't compromise the aerodynamics too much, otherwise you drop the performance benefit that you get from putting KERS on.

"We are here to try hard to try and develop it through the pre-season so that we are confident that it does give us performance. I think one of the things that came clearly in 2009 was that the start-line performance of KERS was important.

"Fortunately the team that we were battling with, which was Brawn that year, also didn't have KERS so neither had an advantage over the other in that sense, so this year I think no doubt with McLaren and Ferrari and Mercedes having KERS and being extremely competitive, then we need to get it to work if for no other reason than simply performance off the line."

Despite last year's RB6 being the strongest car of the field, Newey is hopeful the new RB7 will benefit from the development of its predecessors to be even more competitive.

"First of all the car is third generation of a lineage starting with RB5, so it is further development of the family," he said. "We have adapted the car to suit the regulation changes, so putting KERS back on the car, going back to single diffuser, a few other details to suit the regulations.

"It is also difficult to design the car to Pirelli tyres. We obviously had a short test in Abu Dhabi post race last year but tyres have developed further since then, so it is a matter of learning as we go on through the tests."
Read Full